tisdag, maj 30, 2006

Amatörernas supporter VM

Usch nu börjas det, tolka mig rätt, jag gillar fotboll, men nu börjar alla de som annars inte bryr sig ett skvatt få upp intresse pulsen, media fullkomligt slänger ut info om de olika VM lagen, och vissa skitblaskor är fullproppade med information om hur man bäst klär sig inför sommarens VM...fel fel fel, fy fan de där gula kycklingtröjorna diverse sponsorer vill man ska bära ser ta mig fan inte kloka ut.
Det är expressen landslagströjor med getingar, det är fula vmhattar med rosa inslag (AB) etc etc, det är ingen stil alls, vi brukar kalla dem julgranar.
Inte nog med det, det säljs biljetter till globar och vm biografer och andra samlingslokaler precis som den största önskningen för folk är att se VM ihop med massa full okunnig pöbel supportrar, det är samma sak med att se det på Puben, det går inte folk snackar sönder matcherna och man hör inte va fan Strömberg säger om vissa saker, och man står och retar sig på fulla bondläppar som rest ner ifrån tex Sundsvall för att uppleva VM på nån jävla PUB i stockholm..hallå, give me a break.
Stay home Stay punk är min filosofi, så man kan sitta med scoretable och föra statistik, ha massor av kalla öl och goda korvar och sånt.
Så vägra falla för masstrycket, vägra köpa pajas tröjor vägra måla fejan gul&blå och respektera fotbollen.
Åka till Tyskland? Samma sak där det är alldeles för nära och för många idioter som skämmer ut en om man säger att man är ifrån Schweden.
Jag nästan kan känna att jag håller mer på Holland/England/Tyskland för att de Svenska supportrarna är så bonniga.
Och jag ser självfallet heller att Djurgården lyckas i sommarens CL kval och vinner SM guld än att Sverige lyckas i VM och går långt, för vinna kommer dom aldrig att göra i någons life time.
Men visst håller jag en tumme på att Kim sätter några stänkare i nätet, inte internet då alltså.......
Fur alle....

Inga kommentarer: