fredag, maj 05, 2006

Johan Frank kämpar på som en järnkamin

Nu kan alla psykologer/KBT terapueter m.m börja skriva in sig på AF.
Take a pill och fungera, utan att pröjsa 800 kr i timmen en gång i veckan.
Året var 1998 efter en jobbig period (känns som nu igen) då man besökte Johan på beroende kliniken på KS. Samtalet gick ungefär så här...Du Johan måste man sluta cold turkey med bärsan? Nä för fan ..... det behöver man inte beroende på, hur du dricker och varför. Nu har vi scannat dina dryckes vanor så är de inte värre än nån annan, men krökar man när man är olycklig så upplevs det mer som man har det, tycker man själv. Men du jag vill inte, att aldrig mera kunna dricka en vinare eller ta några bärsa innan tex en fotbollsmatch då skulle livet i sig suga sa jag, han kontra igen att det är inte nödvändigt att som alla andra säga, det är bara stop som gäller, utan att det går att hitta en väg som är individ anpassad. Kontentan av samtalen vi hade det året jag gick där var, du kan fortsätta men ta det lugnt, Och så fick jag redan 1998 för att vara exakt dessa idag så uppmärksammande Campral (eller inte beroende på).Men mest tycker jag han som person är fantastisk, man var ju lite nojig, typ oh man nu ska man springa och skämmas som en fähund och smyga längs väggarna runt KS och beroendkliniken, men shit vad fel jag hade, så många snygga mänsikor som gick där har jag bara sett på krogen innan ..touche..han är otroligt lättpratad och sympatisk och proffs på att sätta in sig i ditt leverne och tankegångar...

Inga kommentarer: