söndag, mars 26, 2006

Frågor från flickvänn/ Är det nån som kan sv.....

Dessa frågor fick (dessutom en deadline som jag ej visste om) från psyko(logstudenten) att besvara annars så skulle hon lämna mig sa hon och det gjorde hon me buller o brak.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Sånt som jag undrar

Hur ofta är lagom att umgås med bara varandra?
Hur ofta är lagom att vara ensam?
Hur ofta är lagom att själv umgås med andra?
Hur ofta är lagom att tillsammans umgås med andra?
Vilka av mina kompisar vill du isåfall träffa och vilka inte?
Vilka av dina kompisar vill du att vi umgås med och inte?
Vilket förhållningssätt ska vi ha till din familj?
Vilket förhållningssätt ska vi ha till min familj?

I vilken utsträckning ska helger planeras och i vilken utsträckning ska
dom
vara spontana?
Hur gör vi med jul, födelsedagar, semestrar när det gäller göra saker
själv
och göra saker tillsammans?

Hur kommunicerar man bäst när man vill vara ifred eller göra saker
själv?

På sikt, om du fick bestämma, vill du vara särbo eller sambo?
Var vill du isåfall bo (stad, land, typ av bostad m.m.)?

På sikt om du fick bestämma, vill du ha barn eller inte?
På vilket sätt vill du förresten att jag förhåller mig till de barn du
redan
har? Inte alls? Träffas på stan? Träffas hemma? Resa ihop? Vara
etablerad
"pappas tjej" eller nån dom har en mindre tydlig bild av?

Vad skulle du tycka är roligt att göra tillsammans?
Vad skulle du tycka är roligt att göra på egen hand?

Hur långt fram i tiden känns det bekvämt att bestämma saker, t ex
resor,
konsertbokningar eller sånt?

Hur ofta tycker du det är bra att ha sex och på vilka sätt då?
Hur ofta är det rimligt med mer av snabbisar och hur ofta (ungefär
såklart,
men ändå) orkar man göra mer avancerade grejer?
Vilka då? Och vilka inte?
Hur ska man hantera om den andra vill men inte man själv? "Ställa upp
och
spela med och se om man vaknar till liv" eller nobba? Serva den andra
även
om man själv inte vill/behöver nån stimulans?

Var går gränsen för hur man förhåller sig till andra killar (i mitt
fall)
och tjejer (i ditt fall)?

Om man vill ha något av den andra (uppmärksamhet, stöd och goda råd,
uppassning med mat och dryck, hjälp med saker, lån av pengar eller
saker
o.s.v) - hur uttrycker man bäst det?

Om du blivit ledsen, besviken, sur,. arg, svartsjuk eller nåt annat
negativt
- hur vill du att jag hanterar det?
Om jag blivit något av ovanstående - hur skulle du vilja hantera det
(OBS!
oavsett vad jag vill)

Hur ska vi förhålla oss till respektive lägenhet när det gäller hur
ofta man
är där, vem som betalar och lagar mat, gör frukost o.s.v?

Var går gränsen mellan "vita" tillåtna lögner och förbjudna lögner?

Hur mycket får vi lägga oss i varandras ekonomi, kontakt med andra
o.s.v.?
(t ex fråga om vem som ringde eller sms:ade, fråga när det kommer
pengar och
hur de ska användas, fråga om jobb, träning, framtidsplanering,
kontakter
med ex, m.m.m.m.) Vad tycker du är rimligt med gränser kontra öppenhet?

Vad tycker du är att visa kärlek och respekt och ha det bra?

Med vilka billiga små enkla medel får man dig att känna dig lagom
omtyckt?
Hur mycket är lagom på nån slags skala mellan att känna sig uppskattad
och
behövd och att känna sig instängd och pressad? Vad utlöser vad?

Hur ofta/mycket av romantik är lagom? (typ komplimanger, gull.-sms,
uppvaktningsbeteenden) Och vad blir så mycket att det blir tjatigt och
löjligt?

När det är bråk...vad får jag absolut inte trampa på för ömma tår?
Vilka typ
grälregler borde gälla?

1 kommentar:

Anonym sa...

Uha stackars jävel