fredag, mars 03, 2006

Birds and other things

Jag fortsätter mitt spånande om de stackars fåglarna, idag såg jag vid strömmen (jag är väldigt lycklig lottat som får morgon prommenera i stockholms vakraste plats ) en svan som snurra runt sin egen axel som en oticka och kvaka, alla de andra fåglarn kollade in honom och undrade vad han höll på med? Läste ju det av ontilogerna som sa att när de blivit smittade så uppträder ett besynnerligt beteende jmf med galna ko sjukan som uppvisar liknande symptomer om än dock värre.
Så nu är risken stor att jag ska bliva sprayad med nån sorts desinfektions sprut varje morgon och kväll när man skall hem, hur kul är det, det räcker ju att bli spraydejtad liksom.
Jag har svårt att tro att den där sprayen skulle hjälp, fåglarna som skulle behövas sprayas flyger liksom över de hindrerna, man skall ha mlitär och poliser på de där kontroll punkterna, det kommer bli Bagdad Light version på nåt sätt, fullkomlig hysteri.

Inga kommentarer: