fredag, juni 09, 2006

Okej det drar ihop sig sa tjejen....mmm nu går det för mig

Har inte skrivit om VM men nu efter sista veckans fotbolls asbinents jo ta mig tusan jag var på hjorthagens IP som det förstår en äkta Djurgårdare och kolla DIF-BP vi fick stryk med 1-2 konstigt Giffarna spöa BP med 4-0 världen är upp och ner iof fick vi två utvisningar och halva laget var provspelande pygmedvärgar från sydafrika, så handlar det om Djurgårdare och Djurgårdare som skadar varandra, för fan Kim inte behövde du dra på en så jävla hård hästspark två meter från Isak, du vet ju han gör Ravelli slängning snett bakåt i detta läge! Och Mellberg några dagar innan går undan ifrån duellen så Isak istället för att glida ner från Mellebergs rygg/arsle får ta smällen på sitt sparris tunna benknote häck, med följande blödning som resultat, man kunde nästan tro han varit ute och roat sig i Bremens hårda tyskaläderbögbarkvarter och fått ordentlisch med rövspank me plankan.....
En annan sak med Isak jag noterat sedan han åkte till Frankrike är bristen på muskler och hull, för fan killen är ju så s¨å tun för att vara en toppidrottsman, visst jag är medveten om att för att vara kvick på tåna och kunna reagera blixtsnabbt bör man väga lätt, men å andra sidan lite mera hårda tunna muskler skulle hjälpa han i framtiden att inte gå sönder så lätt och framför allt i duller med tex Rooney så behövs det, tex Kim hästspark hade Isak tränat brottar nacke träning, ja ni vet när man står på huvet bakåt så där så hade han inte fått hjärnskakining så lätt. För fan jag fick själv en sån där hästspark boll rakt i planeten på roskilde sommaren 98 då jag och några Tyska Ramstein fans hade straffspark tävling under VM, men jag bara ställde mig upp och spotta och tyska brudarna som var med sina läderhommies bjöd mig på öl och knull hela kvällen efter det, dom tyckte jag var den trevligaste och hårdaste svensk dom överhuvettaget träffat, sedan att dom vart total dissade av hela roskilde för dom var Tyskar är en annan historia, men jag tyckte dom var sexiga ich liebe disch sa dom och vi hade dubbelmacka på campingen, ett härlig VM minne och Tysk minne.
VM tipset är inlämnat på jobbet, vi skulle tippa resultat i alla matcher och finaler och slutlig vinnare, mitt slut ser ut som följande, delar det tydligen med Jan Majlard i dagens svd.se
Kvartsfinaler:
Tyskland-Argentina vinnare:Argentina
UK-NL vinnare:UK
Tjeckien-Frankrike vinnare:Tjeckien
Spanien-Italien vinnare:Spanien finaly
Semifinaler:
Tyskland-Argentina
UK-Spanien
FINAL:
United Kingdom-Argentina Falklandskriget igen en klassiker:
Vinnare Svennis och England, jag önskar så i alla fall, det är dags nu.
Så det blir nästan en Europeisk historia det här, det brukar bli så i Europa.
Sverige då vi åker i åttondelen mot tyskarna.
But what a hell höll på att glömma Rami, kul för super trevlige Rami att få halka in på ett bananskal och göra VM premiär, frugans hans måste ångra att hon lämna han i sticket där i England när han hade det svårt och var deppad och skadad och klubblös, sådana är dom kvinnorna som skeppråttor när stålarna och maten är slut hoppar dom på en annan båt som ser bättre ut, men sedan när det gått ett tag så ser dom att de gjorde ett felval, it's her lost som jag brukar säga, go and get them Rami show them...
Kul att notera som vanligt så duger det med fotboll i alla medier, arbetsplatser, barer kvinnor vill vara med i gemenskapen nu när det är VM är det inte fantastiskt, annars så fnyser dom, är du inte klok ska du lägga alla dina pengar på bortmatcher hela tiden, måste du dricka öl med dina fotbollshommies? Ja det måste jag säger jag, passar det inte så vänta till VM och Em så gör ni likadant, men jag gör det varje år åtta månader, can't live whitout it