torsdag, april 27, 2006

Fotboll varenda dag

Efter Måndagens hemma match på stadion har det ju följt två kvällar av högklassisk Cl semifinal spel, och så ikväll då Derby igen mot aik borta, hade väl tänkt gå och hade två biljetter men hämta aldrig ut dem, och det rings och erbjuds hela tiden, men det känns fel, dels för man villinte gynna aik's kassa dels för jag vet av erfarenhet att det mesta runt omkring dålig stämmningmatcher är dessa mot aik, tro mig jag vet, det är nåt fundamentalt fel på deras fan och följe, även de mest respekterade snubbarna i slips och kavaj är oerhört agressiva flera timmar innan match under match och efter match, de gör att hela atmosfären andas problem, och den störst risken att få en smocka gällande fotboll relaterat våld är innan och efter dessa hatmatcher.
Dessutom har jag aldrig under min supporter karriär sedan slutet av 70 talet aldrig träffat på en aik're som har humor.....otroligt tycker jag
Så Puben på söder (säger ej vilken) vi kommer till er istället.

Inga kommentarer: