måndag, februari 27, 2006

Amatörernas afton/ OS guld till packet.

Gjorde fatala misstaget att gå in på O'learys centralen efter Sveriges
OS final i ishockey, efter som jag vill se Andreas Johansson spela Engelsk Ligacupfinal
mot Man f*** United.
För det första kvinnliga supportrar som går på sportbar kanske en gång om året i sällskap med deras white trash killar från Bagis (säkert semi bajare) måste vara de mest avskyvärda gaphalsar jag träffat på och då har jag under mina supporter år träffat på en hel del extreminister.
Hur kan man bara stå och vråla helt själv med utan takt eller finess känsla på en heltfull smockat pub och skrik sjunga "sverige OS guld Sverige OS guld# i ett mantra helt alena
så på oss andra få trummhinnorna vibrerar av smärta, kärring jäveln märker inte alla sura blickar hon får, för hon tror på fullaste allvar att hon står i epitetets centrum för allas gillande.
Sedan börjar hon vråla (detta är en söndag och arbetsdag i morgon, folk har börjat droppa av till sergel, jättekul där/not) Alla till Spybar!!!! Vi ska supa vi ska fira hela natten sjunger hon egengjord ramsa som jag aldrig hört förut, en del nickar instämmande "ja vi ska supa vi ska fira?
Klockan är väl runt 5 en söndag, när spybar promotet börjar, jag låg länge sent på söndags natten och undrade om det där gänget nådde pärleporten på Spybar, det kan bara inte vara så, för det borde strida mot allsköns plotiska alkholrestriktioner vi har i våran stad, där överservering inte är tillåten under några former, förutom då verkade det när Sverige tar OS guld i hockey(gäller inte samma fylleri lagar då?) , som i sin tur inte var mer än vad man borde kräva av ett lag som torskat det mesta i final väg de sista 7 åren.
Och som inbiten djurgårdare har jag svårt att glädja mig i nån sorts gemenskap med andra än andra djurgårdare, och tycker att när vi vinner SM guld är så ofanligt mycket större än ett OS guld i hockey och så känner alla andra som är insatta och inbitna, hur mycket tv tidningar försöker hajpa grejen får dom inte mig med sig i karnevalståget, jag kan inte dela glädje med okunniga supportrar som annars inte har en anning om vad som pågår i sportvärlden. Det värsta är att dom jävlarna dyker till sommarens VM i fotboll och ska ta plats på alla ställen
och fortsätta sitt vrålande.

Inga kommentarer: